Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78228
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorRossarin Osathanunkul-
dc.contributor.advisorChatchai Khiewngamdee-
dc.contributor.authorPim Booranapimen_US
dc.date.accessioned2023-06-29T09:52:02Z-
dc.date.available2023-06-29T09:52:02Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78228-
dc.description.abstractThe study aimed to investigate the factors influencing consumers' online buying behavior during the coronavirus pandemic (COVID-19) in Thailand. The study examines the influence of four main factors including three risk factors, convenience risk, financial risk, product risk, service, and infrastructure factor, psychological factor, and administrative and restrictions factor on consumers' online buying behavior during the coronavirus pandemic (COVID-19). A survey questionnaire was collected by the online method through a social media platform. Simple random sampling is a type of probability sampling with five-point Likert scales from 414 Thailand online shopping consumers. Data were analyzed using reliability analysis, exploratory factor analysis, principal component analysis, and multiple regression analysis. Results exhibited that the convenience risk factor is the most influencing consumers' online buying behavior during the convenience risk factor followed by the psychological factor, administrative and restrictions factor, and product risk factor have been found to be factors influencing consumers' online buying behavior during the coronavirus pandemic (COVID-19) in Thailand.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChiang Mai : Graduate School, Chiang Mai Universityen_US
dc.titleEconomic, government restrictions, and psychological driving online buying behavior of consumers during Coronavirus Pandemic (COVID-19) in Thailanden_US
dc.title.alternativeเศรษฐกิจ, ข้อจำกัดและการจัดการของรัฐบาลและจิตวิทยา ที่ผลักดันพฤติกรรมการซื้อสินค้าออนไลน์ในช่วงการแพร่ระบาดของไวรัสโคโรน่า (COVID-19) ในประเทศไทยen_US
dc.typeThesis-
thailis.controlvocab.lcshElectronic commerce-
thailis.controlvocab.lcshConsumer behavior-
thailis.controlvocab.lcshCOVID-19 Pandemic, 2020--
thailis.controlvocab.lcshEconomics-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อตรวจสอบปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อพฤติกรรมการซื้อสินค้า ออนไลน์ของผู้บริโภคในช่วงการระบาดของโคโรนาไวรัส (โควิด-19) ในประเทศไทย การศึกษานี้ ได้ตรวจสอบอิทธิพลของปัจจัยประกอบด้วยปัจจัยหลัก 4 ปัจจัย ได้แก่ปัจจัยเสี่ยง 3 ประการ ได้แก่ ความเสี่ยงด้านความสะดวกสบาย ความเสี่ยงทางการเงินและความเสี่ยงด้านผลิตภัณฑ์ ปัจจัยด้านการ บริการและ โครงสร้างพื้นฐาน ปัจจัขทางจิตวิทยาและปัจจัยด้านการบริหารจัดการและข้อจำกัดของ รัฐบาล ที่มีอิทธิพลต่อพฤติกรรมการซื้อสินค้าออนไลน์ของผู้บริ โภคในช่วงการระบาคของโคโรนา ไวรัส (โควิด-19) แบบสอบถามถูกรวบรวมด้วยวิธีการออนไลน์โดยการกระจายแบบสอบถามผ่าน โซเชียลมีเดียโดยใช้การสุ่มตัวอย่างแบบง่าย (Simple Random Sampling) ใช้มาตรวัดของลิเคิร์ทห้า ระดับ (5-Point Likert Scale) จากผู้บริโภคในประเทศไทยที่ทำการซื้อสินค้าออนไลน์ จำนวน 414 ราย วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้การวิเคราะห์ความเชื่อมั่นของแบบสอบถาม (Reliability Analysis) การ วิเคราะห์องค์ประกอบเชิงสำรวจ (Exploratory Factor Analysis) การวิเคราะห์องค์ประกอบหลัก (Principal Component Analysis) และการวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ (Multiple Regression Analysis) ผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยเสี่ยงด้านความสะดวกสบาย ปัจจัยทางจิตวิทยา ปัจจัยด้านการบริหารและ ข้อจำกัดของรัฐบาลและปัจจัยเสี่ยงค้านผลิตภัณฑ์มีอิทธิพลต่อพฤติกรรมการซื้อสินค้าออนไลน์ของ ผู้บริ โภคในช่วงการระบาดของโคโรนาไวรัส (โควิด-19) ในประเทศไทยอย่างมีนัยสำคัญen_US
Appears in Collections:ECON: Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
621635902 พิมพ์ บูรณะพิมพ์.pdf1.78 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.