Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78172
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorนิธิดา อดิภัทรนันท์-
dc.contributor.advisorนันทิยา แสงสิน-
dc.contributor.authorภัสวรรณ ศรีธนวิบุญชัยen_US
dc.date.accessioned2023-06-26T09:55:04Z-
dc.date.available2023-06-26T09:55:04Z-
dc.date.issued2023-04-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78172-
dc.description.abstractThe purposes of this study were to compare the students’ English reading abilities before and after being taught through reciprocal teaching and to study the students’ group work skills after being taught through reciprocal teaching. The target group was 20 second year marine corps students who studied English for practicum in the first semester of the academic year 2022 at Marine Corps School, Education Center, Royal Thai Marine Corps, Sattahip District, Chonburi Province. The research instruments consisted of seven lesson plans using reciprocal teaching, an English reading abilities test, and a group work skills evaluation form. The data were analyzed for mean, standard deviation, percentage, and dependent t-test. The findings were as follows: 1. The naval rating students’ English reading abilities were higher after being taught through reciprocal teaching. 2. The naval rating students’ group work skills were at the high level after being taught through reciprocal teaching.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการใช้การสอนแบบแลกเปลี่ยนบทบาทเพื่อพัฒนาความสามารถในการอ่านภาษาอังกฤษและทักษะการทำงานเป็นกลุ่มของนักเรียนจ่าทหารเรือen_US
dc.title.alternativeUsing reciprocal teaching to develop english reading abilities and group work skills of naval rating studentsen_US
dc.typeThesis
thailis.controlvocab.thashภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน-
thailis.controlvocab.thashภาษาอังกฤษ -- การอ่าน-
thailis.controlvocab.thashนักเรียน -- การศึกษาและการสอน-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบความสามารถในการอ่านภาษาอังกฤษของนักเรียนจ่าทหารเรือก่อนและหลังการเรียนโดยใช้การสอนแบบแลกเปลี่ยนบทบาท และเพื่อศึกษาทักษะการทำงานเป็นกลุ่มของนักเรียนจ่าทหารเรือหลังการใช้การสอนแบบแลกเปลี่ยนบทบาท กลุ่มตัวอย่างในการวิจัยครั้งนี้เป็นนักเรียนจ่าทหารเรือ พรรคนาวิกโยธิน ชั้นปีที่ 2 ที่เรียนวิชาภาษาอังกฤษเพื่อการปฏิบัติงาน ภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2565 โรงเรียนทหารนาวิกโยธิน ศูนย์การฝึก หน่วยบัญชาการนาวิกโยธิน อำเภอสัตหีบ จังหวัดชลบุรี จำนวน 20 นาย เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ แผนการจัดการเรียนรู้ที่ใช้การสอนแบบแลกเปลี่ยนบทบาท จำนวน 7 แผน แบบทดสอบความสามารถในการอ่านภาษาอังกฤษ และแบบประเมินทักษะการทำงานเป็นกลุ่ม วิเคราะห์ข้อมูลด้วยการหาค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ร้อยละ และสถิติทดสอบ t ผลการวิจัยพบว่า 1. ความสามารถในการอ่านภาษาอังกฤษของนักเรียนจ่าทหารเรือสูงขึ้นหลังการเรียนโดยใช้การสอนแบบแลกเปลี่ยนบทบาท 2. ทักษะการทำงานเป็นกลุ่มของนักเรียนจ่าทหารเรืออยู่ในระดับสูงหลังการเรียนโดยใช้การสอนแบบแลกเปลี่ยนบทบาทen_US
Appears in Collections:EDU: Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
610232048-ภัสวรรณ ศรีธนวิบุญชัย.pdf1.09 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.