Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78144
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ธเนศร์ โรจน์ศิรพิศาล | - |
dc.contributor.author | พิมพ์พลอย หงษ์ทอง | en_US |
dc.date.accessioned | 2023-06-24T10:05:54Z | - |
dc.date.available | 2023-06-24T10:05:54Z | - |
dc.date.issued | 2022-05 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78144 | - |
dc.description.abstract | A learning activity based on a combination of mathematic and coding has been created in this independent study.The learning activity on coding instruction through learning activity on tourist attraction route planning in Wiang Kalong City is an integration of mathematics and coding. The objectives of this study were 1) to apply mathematical knowledge for planning tourist attraction routes in Wiang Kalong 2) to plan instruction activities that combine mathematical knowledge and coding based on local activities 3) to develop analytical thinking skills, systematic problem solving skills of the 5 th grade students. Sample of this study were 30 students of the 5 th grade students whose studied at Ban Hang Tam School, Pa Ngio Subdistrict, Wiang Pa Pao District, Chiang Rai Province, in academic year 2021. The research instruments include sevenlearning activities on tourist attraction route planning in Wiang Kalong City, the professional assessment form on learning activies, student learning record form, and post teaching record form. Results led to a set of seven learning activities ontourist attraction route planning in Wiang Kalong City.These learning activities improved coding skill of the 5 th grade students through planning tourist attraction routein Wiang Kalong City. Evaluation from four experts indicatedthat the created activities were suitable for use in learning activities. Its implementation showed that students can apply their mathematical knowledge to design tourist attraction routesand able to relatemathematics and coding throughlocal activities. Results also showed that students improved their analytical and systematic problem solving skills. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.title | การสอนโค้ดดิ้งผ่านกิจกรรมการเรียนรู้ เรื่องการวางแผนเส้นทางท่องเที่ยวเมืองเวียงกาหลง | en_US |
dc.title.alternative | Coding Instruction Through Learning Activity on Tourist Attraction Route Planning in Wiang Kalong City | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.controlvocab.thash | คณิตศาสตร์ | - |
thailis.controlvocab.thash | คณิตศาสตร์ -- การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา) | - |
thailis.controlvocab.thash | การเรียนแบบมีส่วนร่วม | - |
thailis.controlvocab.thash | การเขียนโปรแกรม (คอมพิวเตอร์) | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | งานค้นคว้าอิสระฉบับนี้ได้สร้างกิจกรรมเสริมการเรียนรู้ที่บูรณาการเนื้อหาคณิตศาสตร์ และโค้ดดิ้ง และ ได้กิจกรรมการเรียนรู้ เรื่อง การวางแผนเส้นทางท่องเที่ยงเมืองเวียงกาหลง โดยมี วัตถุประสงค์ 1.เพื่อนำความรู้ทางคณิตศาสตร์ไปใช้ในการวางแผนเส้นทางท่องเที่ยวเมืองเวียงกาหลง 2.เพื่อจัดกิจกรรมการเรียนการสอนที่เชื่อมโยงความรู้ทางคณิตศาสตร์กับโค้ดดิ้งโดยใช้บริบทของ ท้องถิ่นเข้ามามีส่วนร่วม 3. เพื่อพัฒนาทักษะด้านการคิดวิเคราะห์ การแก้ปัญหาอย่างเป็นระบบของ นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในงานวิจัย ได้แก่ นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 ปีการศึกษา 2564 จาก โรงเรียนบ้านฮ่างต่ำ ตำบลป่างิ้ว อำเภอเวียงป่าเป้า จังหวัดเชียงราย จำนวน 30 คน เครื่องมือที่ใช้ใน การศึกษา ได้แก่ แผนการจัดการเรียนรู้ เรื่อง วางแผนเส้นทางท่องเที่ยวเมืองเวียงกาหลง จำนวน 7 แผน แบบประเมินแผนการจัดการเรียนรู้ โดยผู้เชี่ยวชาญ แบบบันทึกการเรียนรู้ของนักเรียน และแบบ บันทึกหลังการสอน ผลการศึกษาทำให้ได้แผนการจัดการเรียนรู้ เรื่อง วางแผนเส้นทางเมืองเวียงกาหลง จำนวน 7 แผน ที่เป็นแผนการสอนที่ส่งเสริมให้นักเรียนระดับประถมศึกษาปีที่ มีทักษะด้านโค้ดดิ้ง ด้วยการ วางแผนเส้นทางท่องเที่ยวเมืองเวียงกาหลง จากการประเมิน โดยผู้เชี่ยวชาญ พบว่ากิจกรรมการเรียนรู้ นี้มีความเหมาะสมในการนำไปใช้จัดกิจกรรมการเรียนรู้ ผลการนำแผนจัดกิจกรรมจัดการเรียนรู้ไปใช้ ในการเรียนการสอนทำให้ผู้เรียนสามารถนำความรู้ทางคณิตศาสตร์ไปใช้วางแผนเส้นทางท่องเที่ยว สามารถเชื่อมโยงความรู้ทางคณิตศาสตร์กับโค้ดดิ้งโดยใช้บริบทของท้องถิ่นเข้ามามีส่วนร่วมได้เป็น อย่างดี มีการพัฒนาทักษะด้านการคิดวิเคราะห์และการแก้ปัญหาอย่างเป็นระบบได้ดีขึ้น | en_US |
Appears in Collections: | PHARMACY: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
610532007 พิมพ์พลอย หงษ์ทอง.pdf | 10.42 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.