Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78080
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorชรินทร์ มั่งคั่ง-
dc.contributor.advisorจารุณี ทิพยมณฑล-
dc.contributor.authorวิสาร กิตติพนาไพรen_US
dc.date.accessioned2023-06-20T01:21:03Z-
dc.date.available2023-06-20T01:21:03Z-
dc.date.issued2022-05-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78080-
dc.description.abstractThis research has three objectives: 1) To investigate the approach to online learning management in Buddhism as it relates to civics duty. 2) To investigate the evolution of online learning management in Buddhism in conjunction with civics duty, and 3) To investigate the results. Buddhism integrates civics into online learning management to promote high school students' creative problem-solving skills. The research samples included 45 students from one upper secondary school class at Chak Kham Khanathon School in Lamphun Province in the second semester of the academic year 2021, as well as 5 Snowball Sampling experts. 1) Online learning management plans for Buddhism integrating civics to promote creative problem-solving skills There were six online learning management plans totaling 12 hours, each lasting two hours. 2) Form for Assessing Problem Solving Skills Development Creative problems necessitate creative decision-making abilities. creative dharma organization abilities Dharma principles creative summary abilities Dhamma application skillsen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectOnline Learning Managementen_US
dc.subjectBuddhism Integrating Civicen_US
dc.subjectCreative Problemen_US
dc.subjectSolving Skillsen_US
dc.subjectHigh School Studentsen_US
dc.titleการจัดการเรียนรู้ออนไลน์พระพุทธศาสนาบูรณาการหน้าที่ พลเมืองเพื่อส่งเสริมทักษะการแก้ปัญหาเชิงสร้างสรรค์ของ นักเรียนระดับมัธยมศึกษาตอนปลายen_US
dc.title.alternativeBuddhism integrating civics online learning management to promote creative problem-solving skills of high school studentsen_US
dc.typeThesis
thailis.controlvocab.thashพุทธศาสนา -- การศึกษาและการสอน-
thailis.controlvocab.thashนักเรียนมัธยมศึกษา -- ลำพูน-
thailis.controlvocab.thashการเรียนการสอนผ่านเว็บ-
thailis.controlvocab.thashอินเทอร์เน็ตในการศึกษา-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 3 ประการ ได้แก่ 1) เพื่อศึกษาแนวทางการจัดการเรียนรู้ ออนไลน์พระพุทธศาสนาบูรณาการหน้าที่พลเมือง 2) เพื่อศึกษาการพัฒนาการจัดการเรียนรู้ ออนไลน์พระพุทธศาสนาบูรณาการหน้าที่พลเมือง และ3) เพื่อศึกษาผลการใช้การจัดการเรียนรู้ ออนไลน์พระพุทธศาสนาบูรณาการหน้าที่พลเมืองเพื่อส่งเสริมทักษะการแก้ปัญหาเชิงสร้างสรรค์ ของนักเรียนระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย ตัวอย่างการวิจัย ได้แก่ นักเรียนระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย จำนวน 1 ห้องเรียน 45 คน โรงเรียนจักรคำคณาทร จังหวัดลำพูน ภาคเรียนที่ 2 ปี การศึกษา 2564 และ ผู้เชี่ยวชาญ จำนวน 5 ท่าน ดำเนินการสุ่มตัวอย่างแบบสโนว์บอลล์ (Snowball Sampling) เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ 1) แผนการจัดการเรียนรู้ออนไลน์พระพุทธศาสนาบูรณาการหน้าที่พลเมืองเพื่อส่งเสริมทักษะการ แก้ปัญหาเชิงสร้างสรรค์ มีทั้งหมดจ านวน 6 แผนการจัดการเรียนรู้ออนไลน์ จำนวน 12 ชั่วโมง แผน ละ 2 ชั่วโมง 2) แบบประเมินพัฒนาทักษะการแก้ปัญหาเชิงสร้างสรรค์ ได้แก่ ทักษะการตัดสินใจ เชิงสร้างสรรค์ ทักษะการจัดเรียงหลักธรรมเชิงสร้างสรรค์ ทักษะการสรุปหลักธรรมเชิงสร้างสรรค์ ทักษะการประยุกต์หลักธรรมใช้ในชีวิตประจำวันen_US
Appears in Collections:EDU: Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
630231009 วิสาร กิตติพนาไพร.pdf6.44 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.