Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78027
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorJirawit Yanchinda-
dc.contributor.authorMin Taoen_US
dc.date.accessioned2023-06-13T09:48:19Z-
dc.date.available2023-06-13T09:48:19Z-
dc.date.issued2023-01-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78027-
dc.description.abstractThe problem studied in this paper is how to improve independent coffee shops' service quality in Kunming. Based on the Dianping.COM, using software mining to obtain public comments of independent coffee shops in Kunming, and through the use of sentiment analysis method of sentiment dictionary, it analyzed the users' sentiment tendency evaluation of the service experience of independent coffee shops in Kunming, and expressed it as a bar chart, which confirmed the existence of the studied problem. Next, the independent coffee shop underwent a knowledge adult through the knowledge engineering approach and an analysis of the factors that influence various aspects of the coffee shop. Subsequently, it was obtained relevant articles from other countries or regions about the behavior and good service quality of independent coffee shops. Next, the independent coffee shop underwent a knowledge adult through the knowledge engineering approach and an analysis of the factors that influence various aspects of the coffee shop. This was analyzed and created a knowledge map using knowledge engineering theory based on 4E marketing theory. The resulting knowledge map shows key words and quality of service relationships. It allows managers to better visualize the relationships between each element of service quality knowledge and to identify and improve on key areas of service quality problems. Lastly, the knowledge map uses infographics to visualize the data. It is hoped that the quality of service of independent coffee shops in Kunming will be improved in an efficient way.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChiang Mai : Graduate School, Chiang Mai Universityen_US
dc.titleKnowledge model of coffee shop service management based on the best service quality frameworken_US
dc.title.alternativeแบบจำลององค์ความรู้ด้านการจัดการบริการของร้านกาแฟตามกรอบแนวคิดคุณภาพการบริการที่ดีที่สุดen_US
dc.typeIndependent Study (IS)-
thailis.controlvocab.lcshCoffee shops -- User satisfaction-
thailis.controlvocab.lcshCoffee shops -- Marketing-
thailis.controlvocab.lcshCoffee shops -- China-
thailis.controlvocab.lcshHuman services-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractงานวิจัยนี้ศึกษาวิธีการพัฒนาคุณภาพการให้บริการของร้านกาแฟประเภทธุรกิจส่วนตัว ในเมืองคุณหมิง ประเทศจีน งานวิจัยนี้ทำการระบุ รวบรวมข้อมูล ด้วยวิธีการทำเหมืองข้อมูลจากลูกค้าที่ใช้บริการร้านกาแฟในเมืองคุณหมิง จากแอปพลิเคชัน Dianping.com และมีการวิเคราะห์ความรู้สึกของลูกค้าที่ใช้บริการ (Sentimental analysis) มีการแสดงผลการวิเคราะห์ในรูปแบบแผนภูมิแท่ง ซึ่งจากผลการวิเคราะห์ข้อมูลจากลูกค้าพบว่า ร้านกาแฟที่เป็นธุรกิจส่วนตัวขาดความรู้ความเข้าใจในด้านคุณภาพของบริการ ดังนั้น งานวิจัยนี้ทำการจัดการความรู้ด้านคุณภาพการให้บริการร้านกาแฟของแนวปฏิบัติที่ดีที่สุดภายใต้กรอบแนวคิดการตลาด 4E (Experience, Exchange, Everywhere, Evangelism) เน้นการสร้างประสบการณ์ให้กับลูกค้า ที่ดีด้วยวิธีวิศวกรรมความรู้ ในการจับความรู้ วิเคราะห์ สังเคราะห์ และการนำความรู้ไปใช้ โดยผลการวิเคราะห์จะแสดงองค์ความรู้ของคุณภาพการบริการด้วยแผนที่ความรู้และออนโทโลยี โดยเผยแพร่ความรู้แบบอินโฟกราฟิกเพื่อถ่ายทอดองค์ความรู้ไปให้กับร้านกาแฟที่เป็นธุรกิจส่วนตัวของเมืองคุณหมิง เพื่อให้เกิดการเรียนรู้และประยุกต์ใช้ความรู้ของงานวิจัยนี้อย่างมีประสิทธิภาพen_US
Appears in Collections:CAMT: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
632132014 Min Tao.pdf7.81 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.