Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73858
Title: การใช้การสอนเขียนแบบอรรถฐานกระบวนการเพื่อพัฒนาความสามารถในการเขียนภาษาอังกฤษ และการคิดวิเคราะห์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6
Other Titles: Using process-genre approach for developing english writing and critical thinking skills among grade 12 students
Authors: นาถวดี นิวรรัมย์
Authors: นิธิดา อดิภัทรนันท์
วิไลพร ธนสุวรรณ
นาถวดี นิวรรัมย์
Keywords: การสอนเขียนแบบอรรถฐานกระบวนการ;การเขียนภาษาอังกฤษ;การคิดวิเคราะห์
Issue Date: Jul-2022
Publisher: เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่
Abstract: The purposes of this research were to study English writing ability of the students after using the process-genre approach to teach English writing lessons and compare critical thinking skills of the students before and after using the approach. The population was 20 grade 12 students who enrolled in English reading and writing course (E33206) in the first semester of the academic year 2021 at Rajaprajanugroh 30 School, Mae Ai District, Chiang Mai province. The research instruments consisted of the experimental instrument which is 4 teaching writing lesson plans applied with the process-genre approach, and data-collection instruments which are the 4 English writing composition and critical thinking test. The data obtained was analyzed for mean, standard deviation and percentage. The findings of this research were: 1) The students’ English writing ability after using the process-genre approach was higher than the pre-set assessment criteria of 60% and their overall quality of work was at the good level. 2) The students’ critical thinking after learning through the process-genre approach was at the good level.
URI: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73858
Appears in Collections:EDU: Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
thesis_นาถวดี2.pdf5.58 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.