Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73743
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Danaitun Pongpatcharatorntep | - |
dc.contributor.author | Li Na | en_US |
dc.date.accessioned | 2022-07-31T03:46:44Z | - |
dc.date.available | 2022-07-31T03:46:44Z | - |
dc.date.issued | 2021-05 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73743 | - |
dc.description.abstract | Thai products have been in strong demand in the Chinese market, and one of the most popular products is cosmetics. In the process of understanding Chinese customer requirements, Thai cosmetics SMEs are facing difficulties in collecting Chinese customer feedback details because of geographical restrictions. The surveys of cosmetics through questionnaire proved to be effective. However, the questionnaire is designed for general product surveys, and if directly used in online product surveys, there may be some shortcomings. Besides, there are many types of cosmetics which have general features and also contain some special features. The questionnaire used in general product surveys does not take these special features into consideration. Therefore, the content of the questionnaire needs to improve cosmetics classification to help cosmetics SMEs obtain more valued information about customer feedback. This questionnaire can not only use for general cosmetics surveys but also for online platforms. The objectives of this research are to obtain critical elements of cosmetics and their features (including general features and some specific features) that influence customer satisfaction, and categorize these features according to the classification rule, to design a knowledge model for the online cosmetics survey questionnaire. The Common KADS method is innovatively used for this objective by in-depth interviewing experts with structured questions to obtain the required knowledge, and to specify the classification rule, so as provide an expert model for general use on cosmetics | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Chiang Mai : Graduate School, Chiang Mai University | en_US |
dc.title | Design the cosmetics marketing survey suggestion questionnaire through Common KADS methodology | en_US |
dc.title.alternative | การสร้างข้อคำถามแนะนำสำหรับแบบสอบถามวิจัยตลาดเครื่องสำอางผ่านวิธีการคอมมอนแคดส์ | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | - |
thailis.controlvocab.thash | Cosmetics -- Thailand | - |
thailis.controlvocab.thash | Cosmetics industry -- Thailand | - |
thailis.controlvocab.thash | Consumer behavior -- China | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | ผลิตภัณฑ์ที่ผลิตจากประเทศไทยได้รับความนิยมเป็นอย่างดีมาโดยตลอดในตลาดการค้าของประเทศจีนและผลิตภัณฑ์ที่ได้รับความนิยมเป็นอย่างยิ่งคือผลิตภัณฑ์ประเภทเครื่องสำอาง ทั้งนี้ปัญหาเกี่ยวกับกระบวนการทำความเข้าใจต่อความต้องการของลูกค้าชาวจีนที่มีต่อเครื่องสำอางไทยถือเป็นหนึ่งในข้อจำกัดการสร้างโอกาสของเครื่องสำอางไทยในตลาดจีน โดยเฉพาะอย่างยิ่งบริษัทผลิตเครื่องสำอางขนาดเล็กและขนาดกลางของประเทศไทย ที่ขาดการรวบรวมข้อมูลโดยตรงจากผู้บริโภคและความคิดเห็นหลังจากใช้ผลิตภัณฑ์จากชาวจีนก่อนการนำเสนอผลิตภัณฑ์สู่ตลาด ดังนั้นการศึกษาการสร้างข้อคำถามเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์เครื่องสำอางจะช่วยแก้ปัญหาที่เกิดขึ้นได้อย่างมีประสิทธิภาพ การศึกษาในครั้งนี้ใช้วิธีทางสัมภาษณ์เชิงลึกจากผู้เชี่ยวชาญที่เป็นผู้ประกอบการพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ข้ามแดนจำหน่ายสินค้ากลุ่มเครื่องสำอางไทยสู่ตลาดจีน ทำการวิเคราะห์และเรียบเรียงข้อมูลด้วยวิธีการคอมมอนแคดส์ เพื่อสร้างข้อคำถามสำหรับวิเคราะห์ส่วนประสมทางการตลาดที่เหมาะสมสำหรับผลิตภัณฑ์ของผู้ประกอบการนำไปสู่การพัฒนาให้สอดคล้องกับความต้องการของผู้บริโภคชาวจีน ซึ่งแบบสอบถามที่ได้จะครอบคลุมถึงจุดเด่นปลีกย่อยของเครื่องสำอาง องค์ประกอบสำคัญและคุณลักษณะของเครื่องสำอางที่มีผลต่อความพึงพอใจของถูกค้า รวมถึงลักษณะทั่วไปและลักษณะเฉพาะบางอย่างของผลิตภัณฑ์ และจำแนกคุณสมบัติได้ตามประเภทผลิตภัณฑ์ไว้อย่างครบถ้วน เป็นจุดเด่นที่แตกต่างจากแบบสอบถามทั่วไปที่ไม่ได้คำนึงถึงตรงจุดนี้ ข้อคำถามที่ได้จะช่วยปรับปรุงข้อคำถามสำหรับการออกแบบแบบสอบถามกลุ่มผลิตภัณฑ์เครื่องสำอาง สร้างเนื้อหาและรูปแบบของแบบสอบถามสำหรับผลิตภัณฑ์ประเภทเครื่องสำอางให้มีความสมบูรณ์ ส่งผลดีต่อการวิเคราะห์ตลาดผู้ซื้อก่อนการออกผลิตภัณฑ์ใหม่ๆ เข้าสู่ตลาด ส่งผลดีต่ออุตสาหกรรมเครื่องสำอางขนาดเล็กและขนาดกลางไทยที่สามารถนำข้อมูลความคิดเห็นของลูกค้าที่มีประโยชน์ไปใช้เพื่อการต่อยอดพัฒนาผลิตภัณฑ์ | en_US |
Appears in Collections: | CAMT: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
602132007 NA LI.pdf | 2.52 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.