Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69245
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | อาจารย์ ดร.ขวัญฟ้า ศรีประพันธ์ | - |
dc.contributor.author | คมสัน ไชยวงค์ | en_US |
dc.date.accessioned | 2020-08-01T07:28:46Z | - |
dc.date.available | 2020-08-01T07:28:46Z | - |
dc.date.issued | 2015-05 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69245 | - |
dc.description.abstract | This independent study is studying about Visual Identity Control Process in Brand Identity. Researcher found that most of SMEs in Thailand lack of understanding of Branding and Visual Identity which is the important factor to increase products and services value. The Applebrand in Thailand was chosen as research’s case study due to World’s widely accepted clarity in Visual Identity control in their brand and services. The research is focusing on Brand’s structure and principles which is applicable use with other brand in Thailand. Also study process of Visual Identification Control in Brand, resulting in Brand royalty. The study groups are Apple retail store’s staffs and managers, expert brand identity designers, and Apple’s customers in Thailand. Checklist and Interviews are systemically use as tools. The research found that Apple’s Visual Identification Control in Brand Identity are consist of 7 main components; Control form CEO, Sector Management(Thailand), Design Strategy, Organizations and professionals, Knowledge Management and Brand Book. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.title | กระบวนการควบคุมอัตลักษณ์ทางสายตาของตราสินค้าแอปเปิ้ล ในประเทศไทย | en_US |
dc.title.alternative | Visual Identity Control Process of Apple Brand in Thailand | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การค้นคว้าแบบอิสระครั้งนี้เป็นการศึกษากระบวนการควบคุมอัตลักษณ์ทางสายตาของตราสินค้าโดยผู้ศึกษาเล็งเห็นว่าธุรกิจขนาดย่อมในประเทศไทยจำนวนมากยังขาดมีความรู้ความเข้าใจเกี่ยวกับการสร้างอัตลักษณ์ตราสินค้าและกระบวนการควบคุมอัตลักษณ์ทางสายตาของตราสินค้าซึ่งการสร้างอัตลักษณ์ตราสินค้าที่ถูกต้องนั้นเป็นหนึ่งในปัจจัยที่สามารถเพิ่มมูลค่าให้กับสินค้าและบริการได้ โดยในการศึกษาครั้งนี้ผู้ศึกษาเลือกใช้กรณีศึกษาตราสินค้าแอปเปิ้ลในประเทศไทย เนื่องจากตราสินค้าแอปเปิ้ลนั้นมีกระบวนการควบคุมอัตลักษณ์ทางสายตาของตราสินค้าที่ชัดเจนและทำให้สินค้าและบริการเป็นที่ยอมรับกับผู้บริโภคในวงกว้าง การศึกษานั้นจะเน้นไปที่การศึกษาโครงสร้างและหลักการทำงานที่สามารถนำมาปรับใช้กับตราสินค้าอื่นๆในประเทศไทย และศึกษาค้นคว้ากระบวนการควบคุมอัตลักษณ์ทางสายตาของตราสินค้าที่ส่งผลให้เกิดความภักดีต่อตราสินค้า ประชากรที่ใช้ในการศึกษาได้แก่พนักงานและผู้บริหารของร้านตัวแทนจำหน่ายสินค้าบริษัทแอปเปิ้ล ผู้เชี่ยวชาญด้านการสร้างตราสินค้า และผู้บริโภคสินค้าตราสินค้าบริษัทแอปเปิ้ลในประเทศไทย โดยใช้เครื่องมือวิจัยแบบตรวจสอบรายการ และการสัมภาษณ์ แบบมีระบบ ผลการศึกษาพบว่ากระบวนการควบคุมอัตลักษณ์ทางสายตาของตราสินค้าแอปเปิ้ลในประเทศไทยประกอบด้วยองค์ประกอบหลักๆ 7 องค์ประกอบ คือ การกำหนดจากผู้บริหารระดับสูง, การบริหารงานระดับภูมิภาค (ประเทศไทย), กลยุทธ์การออกแบบ, การเลือกใช้องค์กรหรือบุคลากรมืออาชีพ, การออกแบบร้านตัวแทนจำหน่ายสินค้า, การจัดการองค์ความรู้, คู่มืออัตลักษณ์ตราสินค้า | en_US |
Appears in Collections: | GRAD-Humanities and Social Sciences: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Full.pdf | 9.65 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.