Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69220
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorรองศาสตราจารย์ ดร.นิธิดา อดิภัทรนันท์-
dc.contributor.advisorรองศาสตราจารย์ นันทิยา แสงสิน-
dc.contributor.authorวสันต์ เต็งกวนen_US
dc.date.accessioned2020-07-31T00:50:45Z-
dc.date.available2020-07-31T00:50:45Z-
dc.date.issued2015-05-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69220-
dc.description.abstractThe purposes of this research were to develop the competency-based language teaching lessons to promote English listening-speaking skills among undergraduate students and to compare the self-confidence before and after using the lessons. The population was 30 Payap University second year students enrolled in the fundamental English III (GE 208) course in the second semester of academic year 2014. There were three types of research instruments. The first was for designing the proto-syllabus and seven lessons based on the competency-based language teaching activities. The second was for evaluating the effectiveness of the lessons consisted of lesson plan evaluation form and listening-speaking English skills assessment form. The third was for collecting data, including self-confidence test before and after learning through competency-based language teaching lessons. The data obtained were analyzed by using mean and standard deviation. The findings were as follows: 1. The competency-based language teaching lessons to promote English listening-speaking skills consisted of proto-syllabus and seven lessons which were very effective. 2. The students’ self-confidence increased after learning through the competency-based language teaching lessons.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการพัฒนาบทเรียนการสอนภาษาที่เน้นสมรรถนะเพื่อส่งเสริมทักษะการฟัง พูดภาษาอังกฤษและความเชื่อมั่นในตนเองของนักศึกษาระดับปริญญาตรีen_US
dc.title.alternativeDevelopment of Competency-based Language Teaching Lessons to Promote English Listening-speaking Skills and Self-Confidence Among Undergraduate Studentsen_US
dc.typeThesis
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อพัฒนาบทเรียนการสอนภาษาที่เน้นสมรรถนะเพื่อส่งเสริมทักษะการฟัง พูดภาษาอังกฤษของนักศึกษาระดับปริญญาตรี และเพื่อเปรียบเทียบความเชื่อมั่นในตนเองในการฟัง พูดภาษาอังกฤษ ก่อนและหลังด้วยบทเรียนการสอนภาษาที่เน้นสมรรถนะ กลุ่มเป้าหมายที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้คือ นักศึกษาระดับปริญญาตรีชั้นปีที่ 2 มหาวิทยาลัยพายัพ ที่ลงทะเบียนเรียนวิชาภาษาอังกฤษพื้นฐาน 3 (GE 208) ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2557 จำนวน 30 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยแบ่งออกเป็น 3 ประเภทประกอบด้วย 1) เครื่องมือสำหรับการสร้างและพัฒนาบทเรียน ได้แก่หลักสูตรแม่แบบและบทเรียนการสอนภาษาที่เน้นสมรรถนะ จำนวน 7 บทเรียน 2) เครื่องมือประเมินผลเพื่อพัฒนาบทเรียน ได้แก่ แบบประเมินประสิทธิภาพของบทเรียนการสอนภาษาที่เน้นสมรรถนะและแบบประเมินความสามารถในการฟัง พูดภาษาอังกฤษ 3) เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูล ได้แก่แบบวัดความเชื่อมั่นในตนเองใช้ทดสอบก่อนและหลังบทเรียนการสอนภาษาที่เน้นสมรรถนะ ผู้วิจัยได้นำข้อมูลมาวิเคราะห์หาค่าเฉลี่ยและส่วนเบี่ยงเบนมาตราฐาน ผลการวิจัยสรุปได้ดังนี้ 1. บทเรียนการสอนภาษาที่เน้นสมรรถนะเพื่อส่งเสริมทักษะการฟัง พูดภาษาอังกฤษประกอบไปด้วยหลักสูตรแม่แบบและบทเรียนทั้ง 7 บทเรียนมีประสิทธิภาพอยู่ในระดับมากที่สุด 2. หลังจากเรียนบทเรียนการสอนภาษาที่เน้นสมรรถนะ ผู้เรียนมีความเชื่อมั่นในตนเองสูงขึ้นen_US
Appears in Collections:EDU: Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Full.pdf3.88 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.