Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69137
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | รองศาสตราจารย์พรทิพย์ เธียรธีรวิทย์ | - |
dc.contributor.advisor | รองศาสตราจารย์เศกสิน ศรีวัฒนานุกูลกิจ | - |
dc.contributor.author | เบญจพร ไชยมงคล | en_US |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T07:59:42Z | - |
dc.date.available | 2020-07-27T07:59:42Z | - |
dc.date.issued | 2015-09 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69137 | - |
dc.description.abstract | The objective of this study was to investigate “Behavior and Satisfaction of Thai Tourists in Purchasing Garments at the Tha-Phae Walking Street, Mueang Chiang Mai District, Chiang Mai Province” by using a questionnaire as a tool for data collection from 300 Thai tourists and analyzing it with descriptive statistics, frequency, percentile and the Likert Scale for weighing the significance of their satisfaction. It was found that the sample group of tourists were mostly female, single, 35 years old on average with an undergraduate education, conducting a private business or they were employees of a state enterprise, having a salary per month of 10,001 – 20,000 Baht and they were residents of Bankgok. Most of them visited the Tha-Phae Walking Street in order to look around and do shopping. They visited the site about two times on average and spend about two hours strolling around with their family members/relatives. The majority of them searched for information about the Walking Street via the Internet and websites. Most of them had the goal of shopping for clothing for themselves and the popular kinds of clothing were silk-screened T-shirts followed by local style clothes and hand painted T-shirts respectively. The average purchase was three items per tourist with about 1,249 Baht of expensed per person. The sources of information about clothing at the Tha-Phae Walking Street were the Internet and websites as well as recommendations from relatives and friends. The sample group’s satisfaction with their choices of clothing purchases at the Tha-Phae Walking Street was at a high level. The number one rank was its being worthy of their money and the second rank was the friendliness or hospitality of vendors whereas the third rank of satisfaction was the uniqueness of the garments or clothing items available at Tha-Phae Walking Street. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.title | พฤติกรรมและความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวชาวไทย ในการเลือกซื้อเสื้อผ้าที่ถนนคนเดินท่าแพ อำเภอเมืองเชียงใหม่ จังหวัดเชียงใหม่ | en_US |
dc.title.alternative | Behavior and Satisfaction of Thai Tourists in Purchasing Garments at the Tha-Phae Walking Street, Mueang Chiang Mai District, Chiang Mai Province | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาพฤติกรรมและความพึงพอใจของนักท่องเที่ยว ชาวไทยในการเลือกซื้อเสื้อผ้าที่ถนนคนเดินท่าแพ อำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูลจากนักท่องเที่ยวชาวไทย จำนวน 300 ราย การวิเคราะห์ข้อมูลใช้สถิติพรรณนา ค่าความถี่ ร้อยละ และการให้น้ำหนักความสำคัญของความพึงพอใจ โดยใช้ลิเคิทสเกล ผลการศึกษาพบว่า นักท่องเที่ยวกลุ่มตัวอย่าง ส่วนใหญ่เป็นเพศหญิงโสด อายุเฉลี่ย 35 ปี การศึกษาระดับปริญญาตรี ประกอบอาชีพธุรกิจส่วนตัวและพนักงานรัฐวิสาหกิจ รายได้เฉลี่ย เดือนละ 10,001-20,000 บาท มีภูมิลำเนาอยู่กรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่มีวัตถุประสงค์ในการมาเที่ยวถนนคนเดินท่าแพเพื่อมาเดินเล่นและซื้อของ เดินทางมาแล้วโดยเฉลี่ย 2 ครั้ง ใช้ระยะเวลาในการเดินเที่ยว จำนวน 2 ชั่วโมง และเดินทางมากับครอบครัว/ญาติพี่น้อง ส่วนใหญ่หาข้อมูลถนนคนเดินท่าแพจากอินเตอร์เน็ตและเว็บไซด์ต่าง ๆ นักท่องเที่ยวกลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่มีวัตถุประสงค์ในการซื้อเสื้อผ้าที่ถนนคนเดินท่าแพ เพื่อเอาไว้ใช้เอง ประเภทของเสื้อผ้าที่ซื้อ ได้แก่ เสื้อยืดแบบสกรีนลาย รองลงมาคือเสื้อพื้นเมือง และเสื้อยืดแบบเพ้นท์มือ ตามลำดับ โดยเฉลี่ยซื้อคนละ 3 ตัว ค่าใช้จ่ายในการซื้อเสื้อผ้าเฉลี่ย 1,249 บาท แหล่งข้อมูลในการค้นหาเกี่ยวกับเสื้อผ้าในถนนคนเดินท่าแพ ได้แก่ อินเตอร์เน็ตและเว็บไซต์ตลอดจนการแนะนำจากคนในครอบครัวและเพื่อน กลุ่มตัวอย่างมีความพึงพอใจเกี่ยวกับการเลือกซื้อเสื้อผ้าที่ถนนคนเดินท่าแพ อยู่ในระดับมาก โดยมีความพึงพอใจอันดับ 1 คือ ความคุ้มค่าของเงินที่จ่าย อันดับ 2 อัธยาศัยของพ่อค้า/แม่ค้าอันดับ 3 ความมีเอกลักษณ์เฉพาะตัวของเสื้อผ้า ตามลำดับ | en_US |
Appears in Collections: | SOC: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Full.pdf | 1.85 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.