Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/66246
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMay Sein Baen_US
dc.contributor.authorRatanawadee Chontawanen_US
dc.contributor.authorThitinut Akkadechanunten_US
dc.date.accessioned2019-08-21T09:18:24Z-
dc.date.available2019-08-21T09:18:24Z-
dc.date.issued2562en_US
dc.identifier.citationพยาบาลสาร 46, 1 (ม.ค.-มี.ค. 2562), 206-217en_US
dc.identifier.issn0125-0078en_US
dc.identifier.urihttps://www.tci-thaijo.org/index.php/cmunursing/article/view/180858/128355en_US
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/66246-
dc.descriptionวารสารพยาบาลเป็นวารสารทางวิชาการที่เผยแพร่ความรู้ทางการพยาบาลและการผดุงครรภ์ รวมทั้งความรู้ใหม่ในวงการสุขภาพที่เกี่ยวข้องและเป็นสื่อกลางในการแลกเปลี่ยนความรู้ ความคิดเห็น และ ประสบการณ์เกี่ยวกับวิชาชีพการพยาบาลอีกทั้งเสริมสร้างความสัมพันธ์ที่ดีระหว่างผู้ร่วมวิชาชีพและภาพลักษณ์ของวิชาชีพการพยาบาล จัดทำโดย สมาคมพยาบาลแห่งประเทศไทยฯ กำหนดออกปีละ 4 ฉบับen_US
dc.description.abstractSatisfaction of students has been utilized as an indicator of nursing education effectiveness. Studies indicated that the clinical learning environment influences student satisfaction. This descriptive correlation study aimed to describe the clinical learning environment and satisfaction, and to explore the relationship between the clinical learning environment and satisfaction among nursing students. The sample was 166 of the fourth year nursing students from 2 universities of nursing, the Republic of the Union of Myanmar. The research instruments were the Demographic Data Form, the Clinical Learning Environment Inventory (CLEI) and the Satisfaction Scale (SS). The Cronbach’s alpha coefficient of the subscales of the CLEI ranged from .86 to .90 and that of the SS was .84. Data were analyzed using descriptive statistics, Pearson’s Product-Moment correlation coefficient and Spearman’s Rank-Order correlation coefficient. The results of this study indicated that: The subjects perceived three dimensions of the clinical learning environment including personalization, innovation and individualization at low levels, whereas, the dimensions of involvement and task orientation were perceived at moderate levels. The overall mean score of satisfaction among nursing students was at a moderate level. There were statistically significant positive relationship between each dimension of the clinical learning environment and satisfaction among nursing students. The results of this study could be used by administrators of nursing institutions in developing strategies to improve the clinical learning environment, thereby; satisfaction among nursing students would increase.en_US
dc.language.isoThaen_US
dc.publisherคณะพยาบาลศาสตร์ มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectClinical Learning Environmenten_US
dc.subjectSatisfactionen_US
dc.subjectNursing Studentsen_US
dc.subjectThe Republic of the Union of Myanmaren_US
dc.titleClinical Learning Environment and Satisfaction Among Nursing Students, The Republic of the Union of Myanmaren_US
dc.title.alternativeสภาพแวดล้อมการเรียนรู้ในคลินิกและความพึงพอใจของนักศึกษาพยาบาล สาธารณรัฐแห่งสหภาพเมียนมาร์en_US
Appears in Collections:CMUL: Journal Articles

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.