Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/65927
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYusop Boonsuken_US
dc.contributor.authorEric A. Ambeleen_US
dc.contributor.authorChamaiporn Buddharaten_US
dc.date.accessioned2019-08-21T08:45:31Z-
dc.date.available2019-08-21T08:45:31Z-
dc.date.issued2561en_US
dc.identifier.citationมนุษยศาสตร์สาร 19, 1 (ม.ค.-มิ.ย. 2561), 93-121en_US
dc.identifier.issn2630-0370en_US
dc.identifier.urihttps://www.tci-thaijo.org/index.php/JHUMANS/article/view/131605/98745en_US
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/65927-
dc.descriptionมนุษยศาสตร์สาร เป็นวารสารที่ออกตรงตามเวลาอย่างต่อเนื่อง โดยตีพิมพ์ 3 ฉบับต่อปี ฉบับที่ 1 มกราคม – เมษายน ฉบับที่ 2 พฤษภาคม – สิงหาคม และฉบับที่ 3 กันยายน - ธันวาคมมนุษยศาสตร์สาร นำเสนอบทความทางวิชาการ ด้านมนุษยศาสตร์ ซึ่งมีการจัดทำทั้งรูปแบบตีพิมพ์ โดยเริ่มจัดทำตั้งแต่ปี 2552 และรูปแบบอิเล็กทรอนิกส์ โดยเริ่มจัดทำตั้งแต่ปี 2552 เช่นกันen_US
dc.description.abstractThe role of English as a lingua franca (ELF) has been expanding its functions and scopes beyond geographical, social and racial boundaries in the form of a bridge to connect multilingual and multicultural groups of people. English language teaching (ELT) of standard varieties of British and American English has been accepted and promoted, within the last decades, as the only internationally acceptable pedagogical model in ELT contexts worldwide for a long time. In the 21st century, however, the phenomenon of ELF has shaded a new light on the issue of whether English should be taught and used based on the mainstream English or other Englishes. Research has suggested that the notion of teaching and learning English through native speaker norms may gradually be de-emphasized in international communication. In this light, therefore, this article reconsiders some practical aspects of integrating ELF in the Thai ELT classroom.en_US
dc.language.isoEngen_US
dc.publisherมนุษยศาสตร์ มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectEnglish as a Lingua Franca (ELF)en_US
dc.subjectA Lingua Franca Approachen_US
dc.subjectEnglish Language Teaching (ELT)en_US
dc.titleReconsidering the Practical Aspects of ELF in Thai ELT Classroomen_US
dc.title.alternativeการพิจารณาลักษณะที่ใช้จริงของภาษาอังกฤษในฐานะภาษากลางใหม่ในชั้นเรียนภาษาอังกฤษของไทยen_US
Appears in Collections:CMUL: Journal Articles

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.