Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/48589
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorรองศาสตราจารย์พรทิพย์ เธียรธีรวิทย์-
dc.contributor.advisorรองศาสตราจารย์เศกสิน ศรีวัฒนานุกูลกิจ-
dc.contributor.authorชุดาภรณ์ คำ ณ พัฒน์en_US
dc.date.accessioned2018-05-02T02:06:51Z-
dc.date.available2018-05-02T02:06:51Z-
dc.date.issued2016-05-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/48589-
dc.description.abstractThis study had the objective of investigating the methods and means of importing readymade children’s clothing from the People’s Republic of China and the factors affecting the consumers in choosing to purchase the products. Questionnaires were distributed to importers and 300 buyers of the products in Chiang Mai Province. The data was analyzed using descriptive statistics and the factors were given weight using Likert’s Scale. The findings were that the entrepreneurs of the sample group obtained information on the products from websites and the purchase and contact with the shops or producers were done through the service of international transporting companies. Sometimes they also had some tour guides take them to the wholesale area in Kwangchou or selected the goods from the websites of the shops in China. Payment was made in Yuan by transfer through the transportation company or international banking. Importing or transporting were done via international transportation service by trucks and ships. Service charges depended on the weight Most of the buyers in the sample group were female and were an average of 35 years old, married, having a bachelor’s degree education, and they were workers or employees of a private company. The market mix factor influenced their choice of buying at an average of 3.71 (a high level). The number one factor was the physical making and presentation of the products comprising attractive showcases and confidence in the sales shops. The second ranked factor was the service given by the shop assistants in providing factual information or advice to the customers and rapid response to the inquiries. The third rank was the product distribution with several purchase channels, especially their having sales shops in various communities. Most of the sample group bought the clothing products for their children to wear seasonally and they had bought the readymade children’s clothing for 2 years on average. Popular clothing items were t-shirts and pants. The average purchase was 5 pieces each time at approximately 991 Baht per purchase. Information sources on children’s clothing was mostly from the shop window advertisements, Facebook or Fanpage, respectively.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleปัจจัยในการเลือกซื้อเสื้อผ้าเด็กสำเร็จรูปนำเข้าจากสาธารณรัฐประชาชนจีนในจังหวัดเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeFactors Affecting Consumers in Chiang Mai in Purchasing Children’s Clothing Imported from the People Republic of China in Chiang Mai Provinceen_US
dc.typeIndependent Study (IS)-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาวิธีการและรูปแบบการนำเข้าสินค้าเสื้อผ้าเด็กสำเร็จรูปจากสาธารณรัฐประชาชนจีน ปัจจัยที่มีผลต่อผู้บริโภคและพฤติกรรมของผู้บริโภคในการเลือกซื้อเสื้อผ้าเด็กสำเร็จรูปนำเข้าจากสาธารณรัฐประชาชนจีน โดยทำการสอบถามผู้ประกอบการที่นำเข้าและจำหน่ายเสื้อผ้าเด็กสำเร็จรูปจากสาธารณรัฐประชาชนจีน 3 รายและผู้บริโภคที่ซื้อเสื้อผ้าเด็กสำเร็จรูปนำเข้าจากสาธารณรัฐประชาชนจีนในจังหวัดเชียงใหม่ 300 คน การวิเคราะห์ข้อมูลใช้สถิติเชิงพรรณนา และการให้น้ำหนักของปัจจัยโดยใช้ลิเคิร์ทสเกล ผลการศึกษาพบว่าผู้ประกอบการกลุ่มตัวอย่างค้นหาข้อมูลเสื้อผ้าเด็กสำเร็จรูปทางเวบไซด์วิธีการซื้อหรือการติดต่อกับร้านค้าหรือผู้ผลิตทำโดยใช้บริการของบริษัทขนส่งระหว่างประเทศใช้บริการไกด์พาไปแหล่งขายส่งเมืองกวางโจวและเลือกซื้อสินค้าเองผ่านเวบไซด์ของร้านค้าจีนชำระเงินเป็นเงินสดหยวนโอนเงินชำระค่าสินค้าผ่านบริษัทขนส่งและโดยผ่านธนาคารระหว่างประเทศ การนำเข้าหรือวิธีการขนส่งใช้บริการขนส่งระหว่างประเทศโดยทางรถและทางเรือค่าบริการคิดตามน้ำหนักของสินค้า กลุ่มตัวอย่างที่ซื้อเสื้อผ้าเด็กสำเร็จรูปส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุเฉลี่ย 35 ปีสถานภาพสมรสมีระดับการศึกษาปริญญาตรีมีอาชีพลูกจ้างและพนักงานบริษัทเอกชนปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการเลือกซื้อเสื้อผ้าเด็กสำเร็จรูปนำเข้าจากสาธารณรัฐประชาชนจีนในภาพรวมมีค่าเฉลี่ย 3.71 (มีผลระดับมาก)ปัจจัยที่มีผลอันดับ 1 คือปัจจัยการสร้างและการนำเสนอลักษณะทางกายภาพ ประกอบด้วยการจัดตกแต่งร้านให้สวยงาม และความเชื่อมั่นจากร้านค้าที่ขายเสื้อผ้าเด็กจากจีน อันดับที่ 2 คือการให้บริการของพนักงานในการให้ข้อมูลความรู้ด้านเสื้อผ้าหรือให้คำแนะนำแก่ลูกค้า และการตอบข้อคำถามของลูกค้าในเวลาที่รวดเร็วอันดับที่ 3 คือด้านการจัดจำหน่าย ได้แก่การมีช่องทางการซื้อขายหลายช่องทางการมีหน้าร้านจำหน่ายสินค้าที่ตั้งอยู่ในชุมชน กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่มีวัตถุประสงค์ในการซื้อเสื้อผ้าเด็กเพื่อให้บุตรสวมใส่ตามฤดูกาลซื้อเสื้อผ้าเด็กมาแล้วโดยเฉลี่ย 2 ปี นิยมซื้อเสื้อยืดและกางเกงมากที่สุดโดยซื้อเฉลี่ย 5 ชิ้นต่อครั้ง ใช้จำนวนเงินโดยเฉลี่ย 991 บาทต่อครั้งแหล่งข้อมูลที่ทำให้ทราบข้อมูลเสื้อผ้าเด็กนำเข้าจากทางป้ายหน้าร้านมากที่สุดรองลงมา คือ ค้นหาข้อมูลทางเฟสบุคหรือแฟนเพจ ที่มีประกาศขายสินค้าen_US
Appears in Collections:SOC: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.docxAbstract (words)176.67 kBMicrosoft Word XMLView/Open    Request a copy
ABSTRACT.pdfAbstract244.56 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
FULL.pdfFull IS2.72 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.