Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/46020
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ธนพรรณ กุลจันทร์ | - |
dc.contributor.author | เอกชัย ปัญญาเพ็ชร | en_US |
dc.date.accessioned | 2018-04-09T02:25:45Z | - |
dc.date.available | 2018-04-09T02:25:45Z | - |
dc.date.issued | 2557-08 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/46020 | - |
dc.description.abstract | This research aimed at developing management information system and electronic customer relationship management for boutique hotel which Lanna Mantra hotel as a case study. Research methods consisted of studying and collecting old hotel system through in-depth interview of staff and executive. Moreover, the executives were interviewed more about different types of summary report that they need. After that, the data were analyzed and the system was designed. The system was developed by using the MySQL database to collect data. In addition, PHP language was used to retrieve data from database to display on the website. Results from system development found that the system mostly supported the operation of staff in front office section because it was the most important section of the hotel. Staff in this section had to coordinate with other 4 sections which were general management section, housekeeping and buildings section, food and beverage section and vehicles, maintenance and security section. Moreover, the executive can use data from developed system to plan for hotel management by using summary of staff performance appraisal report from each section. Furthermore, hotel staff can use customer’s information from database with electronic customer relationship management (e-CRM) in order to improve suitable services for specific customers. Developed system was used in Lanna Mantra hotel and evaluated the satisfaction of 2 groups of users which were executive and staff. It was found that they had highest satisfaction towards the developed system. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.subject | โรงแรม | en_US |
dc.title | การพัฒนาระบบสารสนเทศเพื่อการจัดการสำหรับโรงแรม | en_US |
dc.title.alternative | Development of Management Information System for Hotel | en_US |
dc.type | Thesis | |
thailis.classification.ddc | 004 | - |
thailis.controlvocab.thash | ระบบการจัดเก็บและค้นข้อสนเทศ | - |
thailis.controlvocab.thash | โรงแรม | - |
thailis.controlvocab.thash | การจัดการโรงแรม | - |
thailis.controlvocab.thash | เทคโนโลยีสารสนเทศ | - |
thailis.manuscript.callnumber | ว 004 อ512ก | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อพัฒนาระบบสารสนเทศเพื่อการจัดการ และพัฒนาการบริหารลูกค้าสัมพันธ์อิเล็กทรอนิกส์สำหรับโรงแรมประเภทบูติค โดยใช้โรงแรมลานนามนตราเป็นกรณีศึกษา วิธีดำเนินการวิจัยประกอบด้วย การศึกษา รวบรวมข้อมูลระบบงานโรงแรมแบบเดิม ผ่านการสัมภาษณ์เชิงลึก พนักงานและผู้บริหาร นอกจากนั้นยังสัมภาษณ์ผู้บริหารเพิ่มเติมสำหรับรายงานสรุปรูปแบบต่างๆที่ผู้บริหารต้องการ หลังจากนั้นนำข้อมูลที่ได้มาวิเคราะห์และออกแบบระบบ แล้วทำการพัฒนาระบบโดยใช้ฐานข้อมูล MySQL ในการเก็บข้อมูล และใช้ภาษา PHP ในการนำข้อมูลจากฐานข้อมูลมาแสดงผลบนเว็บไซต์ ผลการพัฒนาระบบ พบว่า ระบบสามารถรองรับการทำงานของแผนกบริการส่วนหน้ามากที่สุด เนื่องจากเป็นส่วนสำคัญของโรงแรม และ ประสานงานกับแผนกอื่นๆ ในโรงแรมอีก 4 แผนกได้แก่ แผนกบริหารงานทั่วไป แผนกแม่บ้าน อาคารและสถานที่ แผนกอาหารและเครื่องดื่ม แผนกยานพาหนะ ซ่อมบำรุง และรักษาความปลอดภัย นอกจากนี้ ระบบที่พัฒนาขึ้นผู้บริหารสามารถใช้ข้อมูลด้านต่างๆวางแผนการบริหารงานโรงแรมได้ โดยใช้รายงานสรุปผลการทำงานของแต่ละแผนก นอกจากนั้นพนักงานโรงแรมยังสามารถนำข้อมูลลูกค้าจากฐานข้อมูลไปใช้ในการบริหารลูกค้าสัมพันธ์อิเล็กทรอนิกส์ (e-CRM) เพื่อพัฒนาการให้บริการที่เหมาะสมแก่ลูกค้าแต่ละราย จากการนำระบบที่พัฒนาไปใช้ในโรงแรมลานนามนตรา และประเมินความพึงพอใจโดยผู้ใช้ 2 กลุ่มคือ ผู้บริหารและพนักงาน ผลการประเมินพบว่ามีความพึงพอใจในระดับมากที่สุด | en_US |
Appears in Collections: | HUMAN: Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ABSTRACT.pdf | ABSTRACT | 248.23 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
APPENDIX.pdf | APPENDIX | 1.09 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
CHAPTER 1.pdf | CHAPTER 1 | 326.6 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
CHAPTER 2.pdf | CHAPTER 2 | 506.04 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
CHAPTER 3.pdf | CHAPTER 3 | 309.94 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
CHAPTER 4.pdf | CHAPTER 4 | 2.06 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
CHAPTER 5.pdf | CHAPTER 5 | 266.85 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
CONTENT.pdf | CONTENT | 291.37 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
COVER.pdf | COVER | 567.13 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
REFERENCE.pdf | REFERENCE | 366.82 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.