Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39966
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorดร.พนม กุณาวงค์-
dc.contributor.authorภาคย์ ชูชื่นen_US
dc.date.accessioned2017-08-25T02:58:31Z-
dc.date.available2017-08-25T02:58:31Z-
dc.date.issued2557-08-23-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39966-
dc.description.abstractThe purpose of this independent study was to research the acceptance level toward public relations, investigate factors that affect acceptance of public relations, and provide suggestions on developing public relations at the Provincial Waterworks Authority, Chiang Mai branch, with a sample group comprising 385 of its customers. Data were collected through a survey questionnaire and analysed by a statistical analysis program. The statistics used for this study were frequency, mean, percentage and standard deviation. The hypothesis of this study was tested by using Simple Regression Analysis and Multiple Regression Analysis, with statistical significance at 0.05. The results and conclusion of this study were as follows: 1) The Customer acceptance level toward public relations of the Provincial Waterworks Authority, Chiang Mai branch was at a high level. The major factor that influenced intentions relating to acceptance of public relations was Perceived Behavioral Control followed by Attitude Toward the Behavior and Subjective Norm. 2) There were three factors that related and affected the acceptance of public relations of the Provincial Waterworks Authority, Chiang Mai branch; Attitude Toward Behavior, Subjective Norm and Perceived Behavioral Control. These three factors related at the medium level and in the same direction as intention. 3) Intention in accepting public relations affected the acceptance behavior of public relations of the Provincial Waterworks Authority, Chiang Mai branch, at the medium level and in the same direction.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectการประปาส่วนภูมิภาคen_US
dc.titleระดับการยอมรับของลูกค้าต่อการประชาสัมพันธ์ของ การประปาส่วนภูมิภาคสาขาเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeCustomers’ Acceptance Level Toward Public Relations of Provincial Waterworks Authority, Chiang Mai Branchen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.classification.ddc363.6105-
thailis.controlvocab.thashการประปาส่วนภูมิภาค -- การประชาสัมพันธ์-
thailis.controlvocab.thashการประปาส่วนภูมิภาค -- เชียงใหม่-
thailis.manuscript.callnumberว/ภน 363.6105 ภ216ร-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาถึงระดับการยอมรับของลูกค้าที่มีต่อการประชาสัมพันธ์ของ การประปาส่วนภูมิภาคสาขาเชียงใหม่ 2) เพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อการยอมรับ การประชาสัมพันธ์ของ การประปาส่วนภูมิภาคสาขาเชียงใหม่ 3) เพื่อเสนอแนวทางพัฒนา การดำเนินงานด้านประชาสัมพันธ์ของ การประปาส่วนภูมิภาคสาขาเชียงใหม่ โดยทำการศึกษากับกลุ่มตัวอย่าง คือ ลูกค้าของ การประปาส่วนภูมิภาคสาขาเชียงใหม่ รวมทั้งสิ้น 385 คน รวบรวมข้อมูลโดยใช้แบบสอบถาม ทำการวิเคราะห์ข้อมูลด้วยโปรแกรมสำเร็จรูปทางสถิติ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (Standard Deviation) และทดสอบสมมติฐานโดยใช้การวิเคราะห์ถดถอยอย่างง่าย (Simple Regression Analysis) และการวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression Analysis) โดยกำหนดระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ผลการศึกษา สรุปได้ดังนี้ 1) ระดับการยอมรับของลูกค้าต่อการประชาสัมพันธ์ของ การประปาส่วนภูมิภาคสาขาเชียงใหม่ มีระดับการยอมรับอยู่ในระดับมาก โดยปัจจัยที่ส่งผลต่อเจตนาที่มีผลต่อการยอมรับการประชาสัมพันธ์ของ การประปาส่วนภูมิภาคสาขาเชียงใหม่ มากที่สุด ได้แก่ ปัจจัยด้านการรับรู้ความสามารถในการควบคุมพฤติกรรม รองลงมาได้แก่ ปัจจัยทางด้านทัศนคติต่อพฤติกรรม และปัจจัยการคล้อยตามกลุ่มอ้างอิง 2) ปัจจัยที่มีความสัมพันธ์และส่งผลต่อเจตนาที่มีผลต่อการยอมรับการประชาสัมพันธ์ของ การประปาส่วนภูมิภาคสาขาเชียงใหม่ สามารถจำแนกได้ 3 ปัจจัย คือ ปัจจัยที่ 1 ปัจจัยทางด้านทัศนคติต่อพฤติกรรม ปัจจัยที่ 2 ปัจจัยการคล้อยตามกลุ่มอ้างอิง และปัจจัยที่ 3 ปัจจัยด้านการรับรู้ความสามารถในการควบคุมพฤติกรรมโดยทั้ง 3 ปัจจัยดังกล่าว มีความสัมพันธ์ในระดับปานกลาง และมีความสัมพันธ์ไปในทิศทางเดียวกันกับเจตนา 3) เจตนาในการยอมรับการประชาสัมพันธ์ส่งผลต่อพฤติกรรมการยอมรับการประชาสัมพันธ์ของ การประปาส่วนภูมิภาคสาขาเชียงใหม่ โดยมีความสัมพันธ์กันในระดับปานกลาง และมีความสัมพันธ์ไปในทิศทางเดียวกันen_US
Appears in Collections:POL: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.pdf ABSTRACT241.18 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
APPENDIX.pdfAPPENDIX501.06 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 1.pdfCHAPTER 1249.4 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 2.pdfCHAPTER 2344.72 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 3.pdfCHAPTER 3220.26 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 4.pdf CHAPTER 4496.73 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CHAPTER 5.pdfCHAPTER 5191.95 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
CONTENT.pdf CONTENT327.62 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
COVER.pdfCOVER605.46 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
REFERENCE.pdfREFERENCE276.73 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.