Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39806
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | พลสิทธิ์ สิทธิชมภู | - |
dc.contributor.author | ณัฐนรี เจนจัด | en_US |
dc.date.accessioned | 2016-12-12T13:42:45Z | - |
dc.date.available | 2016-12-12T13:42:45Z | - |
dc.date.issued | 2557 | - |
dc.identifier.uri | http://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39806 | - |
dc.description.abstract | This independent research is based on subject of “A Study of “Thainess” in New Media: a Case Study of Airline Business Advertising”. The objective of this research is studying the consumption habits of media and studying of Thai people’s attitude attends to Thai’s unique. Included studying Thai Airway’s advertising about how they use Thai uniquely style applied into their new advertising. The Samples and equipment that we’ve used for this research is consisted of the interview of the 3 Thai Airways employees with 3 advertising media specialists and random the 100 people who live in Chiang Mai Municipality by using the questionnaire. The result of this research which is mostly samples are open their mind to accept the new media. The most popular media is Facebook and using the internet browser for updating the daily news. The Thai airway’s advertising has been seen on television mostly. In part of the attitude about to using Thai uniqueness has the good vision and the percentage is average of 4.77 percent. And in their opinion, Thai traditional is must be conserved and preserved. The reason that the samples make their decision to use services of Thai Airways is a high prestige brand image and enhanced their pride. The emotion after the samples watched the advertising of Thai airways. They trust the services of the airline confidently. About the outstanding of representation about "Thai Unique Style" in the advertising of Thai Airways is a brand new creative and interesting idea. Moreover Thai airways will have an advantage of the advertising attraction. The positive attitude and satisfaction about brand new Thai unique style in Thai airway’s advertising. Mostly have high satisfaction. The samples comment that the media shows Thai tradition uniquely and obviously. The percentage of their satisfaction is quite high and the average is 4.14 percent. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.subject | โฆษณา | en_US |
dc.subject | ธุรกิจสายการบิน | en_US |
dc.title | การศึกษา “ความเป็นไทย” ในสื่อใหม่ กรณีศึกษาโฆษณาของธุรกิจสายการบิน | en_US |
dc.title.alternative | A Study of “Thainess” in new media: a case study of airline business advertising | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.classification.ddc | 659.1 | - |
thailis.controlvocab.thash | สื่อสังคมออนไลน์ | - |
thailis.controlvocab.thash | โฆษณา | - |
thailis.controlvocab.thash | โฆษณาทางโทรทัศน์ | - |
thailis.manuscript.callnumber | ว 659.1 ณ113ก | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | ในการค้นคว้าแบบอิสระเรื่อง “การศึกษาความเป็นไทยในสื่อใหม่ กรณีศึกษาโฆษณาของธุรกิจสายการบิน” มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพฤติกรรมการเปิดรับสื่อ และทัศนคติที่มีต่อเอกลักษณ์ความเป็นไทยและงานโฆษณาที่ประยุกต์ใช้แนวคิดความเป็นไทยของธุรกิจสายการบินกรณีศึกษางานโฆษณาของบริษัทการบินไทย (Thai Airways) กลุ่มตัวอย่างและเครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ ประกอบไปด้วยการสัมภาษณ์ ซึ่งเป็นผู้ที่เกี่ยวข้องกับบริษัทการบินไทย จำนวน 3 คน และผู้ที่เกี่ยวข้องกับธุรกิจโฆษณา จำนวน 3 คน และใช้แบบสอบถาม (Questionnaire) กับกลุ่มตัวอย่างในเขตเทศบาลนครเชียงใหม่ จำนวน 100 คน ผลการศึกษาสรุปได้ดังนี้ กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เปิดรับสารทางสื่อใหม่ (New Media) สื่อออนไลน์ที่นิยมใช้คือเฟสบุ๊ค (Facebook) และใช้งานอินเตอร์เน็ตเพื่อการอัพเดทข้อมูลข่าวสาร ส่วนการพบเห็นงานโฆษณาของบริษัทการบินไทย พบเห็นทางสื่อโทรทัศน์มากที่สุด ส่วนความคิดเห็นที่มีต่อเอกลักษณ์ “ความเป็นไทย” โดยภาพรวมอยู่ในระดับดีมาก มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.77 ซึ่งมี ความคิดเห็นว่าวัฒนธรรมไทยเป็นสิ่งที่ควรค่าแก่การอนุรักษ์และสืบสานมากที่สุด ส่วนเหตุผลในการเลือกใช้บริการของบริษัทการบินไทยเพราะว่ามีภาพลักษณ์ที่ดี และเป็นการเสริมภาพลักษณ์ให้กับผู้ใช้บริการ ความรู้สึกหลังจากที่ได้รับชมงานโฆษณาของบริษัทการบินไทยพบว่ามีความมั่นใจในการบริการของสายการบิน ส่วนรูปแบบการนำเสนอที่เกี่ยวข้องกับเรื่อง “ความเป็นไทย” ในงานโฆษณาของการบินไทย คิดว่ามีความแปลกใหม่และน่าสนใจและถือว่าเป็นจุดเด่นของงานโฆษณา โดยมีความรู้สึกชื่นชอบและมีความพึงพอใจต่องานโฆษณาในสื่อใหม่ที่มีการประยุกต์ใช้แนวคิดเรื่องความเป็นไทยของบริษัทการบินไทย โดยภาพรวมมีความพึงพอใจในระดับสูง โดยกลุ่มตัวอย่างมีความคิดเห็นว่ารูปภาพที่ใช้ประกอบสื่อถึงความเป็นไทย ซึ่งมีความพึงพอใจในระดับสูง โดยมีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.14 | en_US |
Appears in Collections: | GRAD-Humanities and Social Sciences: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ABSTRACT.pdf | ABSTRACT | 178.43 kB | Adobe PDF | View/Open |
APPENDIX.pdf | APPENDIX | 3.32 MB | Adobe PDF | View/Open |
CHAPTER 1.pdf | CHAPTER 1 | 265.78 kB | Adobe PDF | View/Open |
CHAPTER 2.pdf | CHAPTER 2 | 616.02 kB | Adobe PDF | View/Open |
CHAPTER 3.pdf | CHAPTER 3 | 345.38 kB | Adobe PDF | View/Open |
CHAPTER 4.pdf | CHAPTER 4 | 969.39 kB | Adobe PDF | View/Open |
CHAPTER 5.pdf | CHAPTER 5 | 255.05 kB | Adobe PDF | View/Open |
CONTENT.pdf | CONTENT | 269.98 kB | Adobe PDF | View/Open |
COVER.pdf | COVER | 537.7 kB | Adobe PDF | View/Open |
REFERENCE.pdf | REFERENCE | 279.42 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.