Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39743
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ปิติพงษ์ ยอดมงคล | - |
dc.contributor.author | วิศรุตา ทองศุภผล | en_US |
dc.date.accessioned | 2016-12-09T09:27:34Z | - |
dc.date.available | 2016-12-09T09:27:34Z | - |
dc.date.issued | 2557-12 | - |
dc.identifier.uri | http://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39743 | - |
dc.description.abstract | Academic Services, Education and Student Development is the main agency in mobilizing support for the academic functions of the College of Arts, Media and Technology graduate from operations to meet the students' knowledge regulations. And procedures for graduate studies. The Graduate Students have an obligation to be responsible, in addition to learning the course of the study are including 1. Research 2. Foreign Language 3. Examination 4. Academic Publications. 5. Other terms of the course Most of students are working oblige many ways. And also the rate of change of officers graduate high. The researcher has adopted a theory of learning while working (Learning in Action) is used as the theoretical work needs to be done anyway. And training opportunities Develop skills in the organization's future. The data were collected from two groups of students: 1. 2. experts and officials and graduate from four agencies including the College of Fine Arts, Faculty of Art, Media and Technology. Registration and processing Graduate School To summarize the knowledge to improve work processes, systems and solutions of problems in the performance level. We have created a knowledge management system to support operations. Academic Services and Student Development (graduate) College of Arts, Media and Technology Chiang Mai University to reduce the work. And create a new work process. And has embraced technology to help in data management. Published and distributed to students and practitioners. By using a web application in the design of easily accessible. Three accessed through computers or on mobile devices. With the development in PHP as a single structure with the College of Art, Media and Technology We can work together very well. And can be applied to solve practical problems in doing graduate work in the future. The results of the evaluation of the use of the students and staff found that: 1. The image shows the process of creating a new graduate. (83.16 per cent) 2. access to information. Quick and easy (88.42 per cent) 3. Understand and follow the steps. (83.16 per cent) 4. can cause learning process. And exchange their views (82.11 per cent) 5. useful information to users. (88.42 per cent) of the results of such assessment shows. Knowledge management systems To support the implementation The system can tackle the job. And beneficial to students There are also plans to develop the organization of learning (Learning Organization) continue. | en_US |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.subject | ระบบการจัดการความรู้ | en_US |
dc.subject | งานบริการการศึกษา | en_US |
dc.subject | นักศึกษาระดับบัณฑิตศึกษา | en_US |
dc.title | ระบบการจัดการความรู้ เพื่อสนับสนุนการดำเนินงาน งานบริการการศึกษาและพัฒนาคุณภาพนักศึกษาระดับบัณฑิตศึกษา วิทยาลัยศิลปะ สื่อ และเทคโนโลยี | en_US |
dc.title.alternative | Knowledge management system for supporting working process of Educational Graduate Services College of Arts, Media and Technology | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | - |
thailis.classification.ddc | 378.11 | - |
thailis.controlvocab.thash | วิทยาลัยศิลปะ สื่อ และเทคโนโลยี | - |
thailis.controlvocab.thash | กำลังคนระดับบัณฑิตศึกษา | - |
thailis.controlvocab.thash | งานบริการการศึกษา | - |
thailis.manuscript.callnumber | ว 378.11 ว387ร | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | หน่วยงานบริการการศึกษาและพัฒนาคุณภาพนักศึกษาถือเป็นหน่วยงานหลักในการขับเคลื่อนการสนับสนุนการทำงานด้านวิชาการของวิทยาลัยศิลปะ สื่อ และเทคโนโลยี จากการดำเนินงานด้านบัณฑิตศึกษาที่ผ่านมาพบปัญหานักศึกษาขาดความรู้ความเข้าใจระเบียบ และขั้นตอนการศึกษาระดับบัณฑิตศึกษา เนื่องจากการศึกษาระดับบัณฑิต นักศึกษามีภาระที่จะต้องรับผิดชอบนอกเหนือจากการเรียนแบบกระบวนวิชา อันได้แก่ 1. การวิจัย 2. ผลภาษาต่างประเทศ 3. การสอบประมวลความรู้ 4. ผลงานตีพิมพ์ทางวิชาการ 5.เงื่อนไขอื่นๆของหลักสูตร และนักศึกษาส่วนใหญ่เป็นวัยทำงานต้องมีภาระหน้าที่หลายด้าน และองค์กรยังมีอัตราการเปลี่ยนแปลงเจ้าหน้าที่ระดับบัณฑิตศึกษาที่สูง โดยผู้วิจัยได้นำทฤษฎีการเรียนรู้ขณะทำงาน (Learning in Action) มาใช้เนื่องจากเป็นทฤษฎีที่ใช้งานที่จำเป็นต้องทำอยู่แล้ว และเป็นโอกาสการฝึกหัด พัฒนาทักษะในการเรียนรู้ขององค์กรในอนาคต โดยได้ทำการเก็บข้อมูลจาก 2 กลุ่มประชากร คือ 1.นักศึกษา 2. ผู้เชี่ยวชาญ และเจ้าหน้าที่ผู้ปฏิบัติงานระดับบัณฑิตศึกษา จาก 4 หน่วยงาน ได้แก่ วิทยาลัยศิลปะ สื่อ และเทคโนโลยี คณะวิศวกรรมศาสตร์ สำนักทะเบียนแลประมวลผล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ เพื่อสรุปเป็นองค์ความรู้ในการปรับปรุงกระบวนการทำงาน วางระบบ และหาแนวทางการแก้ไขปัญหาในการปฏิบัติงานระดับบัณฑิตศึกษา จึงได้สร้างระบบการจัดการความรู้ เพื่อสนับสนุนการดำเนินงาน งานบริการการศึกษาและพัฒนาคุณภาพนักศึกษาระดับบัณฑิตศึกษา วิทยาลัยศิลปะ สื่อ และเทคโนโลยี ขึ้นมาเพื่อลดปัญหาในการทำงาน และสร้างกระบวนการทำงานรูปแบบใหม่ และได้นำเอาเทคโนโลยีสารสนเทศเข้ามาช่วยในการจัดการข้อมูล และกระจายเผยแพร่ให้แก่นักศึกษาและผู้ปฏิบัติงาน โดยเลือกใช้เครื่องมือโปรแกรมประยุกต์ หรือ เว็บซอฟต์แวร์แอปพลิเคชันในการออกแบบ เนื่องจากสามรถเข้าถึงผ่านเครื่องคอมพิวเตอร์หรือบนอุปกรณ์เคลื่อนที่ต่างๆ ด้วยการใช้โครงสร้างการพัฒนาด้วยภาษา PHP เนื่องจากเป็นโครงสร้างเดียวกับระบบเว็บไซต์ของวิทยาลัยศิลปะ สื่อและเทคโนโลยี จึงสามารถทำงานร่วมกันได้อย่างดี และสามารถนำไปประยุกต์ใช้งานได้จริงเพื่อแก้ไขปัญหาในการทำทำงานระดับบัณฑิตศึกษาได้ในอนาคต ซึ่งจากผลการประเมินความพึงพอใจในการใช้งานระบบการนักศึกษาและเจ้าหน้าพบว่า 1. แสดงให้เห็นภาพลักษณ์ของการสร้างกระบวนการทำงานของหน่วยบัณฑิตศึกษาแบบใหม่ (คิดเป็นร้อยละ 83.16) 2. สามารถเข้าถึงข้อมูล ได้สะดวกรวดเร็ว (คิดเป็นร้อยละ 88.42) 3. สามารถเข้าใจ และปฏิบัติตามขั้นตอนได้ (คิดเป็นร้อยละ 83.16) 4. สามารถก่อให้เกิดกระบวนการเรียนรู้ และแลกเปลี่ยนความคิดเห็นได้ (คิดเป็นร้อยละ 82.11) 5. ข้อมูลเป็นประโยชน์ต่อผู้ใช้งาน (คิดเป็นร้อยละ 88.42) จากผลการประเมินดังกล่าวแสดงให้เห็นว่า ระบบการจัดการความรู้ เพื่อสนับสนุนการดำเนินงาน สามารถเป็นระบบที่แก้ไขปัญหาในการทำงาน และเป็นประโยชน์ต่อนักศึกษา อีกทั้งยังสามารถเป็นแผนการพัฒนาองค์กรไปสู่องค์กรแห่งการเรียนรู้ (Learning Organization) ต่อไปได้ | en_US |
Appears in Collections: | CAMT: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ABSTRACT.docx | Abstract (words) | 175.53 kB | Microsoft Word XML | View/Open |
ABSTRACT.pdf | Abstract | 189.27 kB | Adobe PDF | View/Open |
FULL.pdf | Full IS | 6.04 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.