Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39505
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorรองศาสตราจารย์ ดร. ประเสริฐ ไชยทิพย์-
dc.contributor.advisorรองศาสตราจารย์ ดร.กาญจนา โชคถาวร-
dc.contributor.authorอาชวิศร์ มาลัยen_US
dc.date.accessioned2016-08-23T09:30:02Z-
dc.date.available2016-08-23T09:30:02Z-
dc.date.issued2015-07-
dc.identifier.urihttp://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39505-
dc.description.abstractThis study on the factors influencing the customers’ decision to purchase the auctioned real estate of Sukhumwit Asset Management Co., Ltd., Chiang Mai Branch had two objectives: 1) to find out the customers’ behavior and 2) to determine the factors influencing their decision to buy the auctioned real estate. The research population consisted of 100 customers who bought the auctioned real estate from the company’s branch in Chiang Mai in 2013 and 100 others who came to buy it in 2014, a total of 200 samples. The customers, who were asked to fill out a questionnaire, were mostly female,, 38-40 years old, married, with an undergraduate education, conducted a private business and had an income below 50,000 Baht monthly and only a few of them had experience in real estate auction purchasing. As for their behavior in making the decision to buy the auctioned real estate of Sukhumwit Real Estate Co., Ltd., Chiang Mai Branch, 10 factors were identified. The type of real estate they were interested in was a single house for residence. They learned about the auction via the website and had come to inspect at the real estate site more than 3 times and took more than three months to make the decision. The attractive location was Mueang Chiang Mai District and the family members assisted in making the decision. The funds came from their savings and loans, approximately 1-3 million Baht for each purchase and they expected to make one purchase per year. The market mix factors affecting their decision to purchase were of 7 factors; among which the factors of product, service, price, physical features and risk were ranked at the highest level whereas personnel and the working process were at a high level and market promotion was at a moderate level.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้ออสังหาริมทรัพย์ขาย ทอดตลาดของลูกค้าของบริษัทบริหารสินทรัพย์สุขุมวิท จำกัด สาขาเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeFactors Influencing Decision Making in Purchasing Real Estate for Sale of Customer Auctioneer of Sukhumvit Asset Management Co., Ltd., Chiang Mai Branchen_US
dc.typeIndependent Study (IS)-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractในการศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้ออสังหาริมทรัพย์ขายทอดตลาดของลูกค้าบริษัทบริหารสินทรัพย์สุขุมวิท จำกัด สาขาเชียงใหม่ มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เพื่อศึกษาพฤติกรรมของผู้สนใจซื้ออสังหาริมทรัพย์จากการขายทอดตลาด ของบริษัทบริหารสินทรัพย์สุขุมวิท จำกัด ในเขตจังหวัดเชียงใหม่ 2) เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจในการเลือกซื้ออสังหาริมทรัพย์ขายทอดตลาดจากบริษัทบริหารสินทรัพย์สุขุมวิท จำกัด ในเขตจังหวัดเชียงใหม่โดยการศึกษากลุ่มประชากรนั่นก็คือลูกค้าที่ตัดสินใจเข้ามาซื้ออสังหาริมทรัพย์ จากบริษัทบริหารสินทรัพย์สุขุมวิท จำกัด สาขาเชียงใหม่ ในปี 2556 จำนวน 100 คน และในปี2557 จำนวน 100 คน รวมเป็นจำนวนทั้งสิ้น 200 คน โดยให้ลูกค้าทั้งหมดเป็นผู้ให้ข้อมูลด้วยการแจกแบบสอบถาม พบว่า ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้ออสังหาริมทรัพย์ขายทอดตลาดของลูกค้า ของบริษัทบริหารสินทรัพย์สุขุมวิท จำกัด สาขาเชียงใหม่ ส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุอยู่ระหว่าง 31 – 40 ปี อยู่ในสถานภาพสมรส ระดับการศึกษาปริญญาตรี ซึ่งประกอบธุรกิจส่วนตัว มีรายเดือนน้อยกว่า 50,000 บาทต่อเดือน และส่วนใหญ่ไม่เคยมีประสบการณ์ในการซื้อขายอสังหาริมทรัพย์ขายทอดตลาดมาก่อน ด้านพฤติกรรมที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้ออสังหาริมทรัพย์ขายทอดตลาดของลูกค้าบริษัทบริหารสินทรัพย์สุขุมวิทจำกัดสาขาเชียงใหม่อยู่ 10 ประเด็น พบว่า ประเภททรัพย์ที่สนใจ คือ บ้านเดี่ยว เป็นการซื้อเพื่อการอยู่อาศัย โดยทราบจากเว็บไซต์ ซึ่งก่อนการซื้อขายจะเข้าดูทรัพย์มากกว่า 3 ครั้ง มีระยะเวลาในการตัดสินใจมากกว่า 3 เดือน และทำเลที่สนใจคือเขตอำเภอเมืองเชียงใหม่ บุคคลที่ช่วยตัดสินใจคือคนในครอบครัว แหล่งที่มาของเงินได้มาจากเงินออมและการขอสินเชื่อฯ ซึ่งในแต่ละครั้งมีงบประมาณในการซื้อขาย 1 -3 ล้านบาท และคาดว่าจะทำการซื้อขาย 1 ครั้งต่อปี ส่วนปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการเลือกซื้ออสังหาริมทรัพย์ขายทอดตลาดของลูกค้าบริษัทบริหารสินทรัพย์สุขุมวิทจำกัดสาขาเชียงใหม่ทั้งหมด 7 ด้าน พบว่า ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านบริการ ด้านราคา ด้านกายภาพและความเสี่ยง อยู่ในระดับมากที่สุด ด้านบุคลากร ด้านกระบวนการในการทำงาน อยู่ในระดับมาก ด้านส่งเสริมการตลาด อยู่ในระดับปานกลางen_US
Appears in Collections:SOC: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.docxAbstract52.75 kBMicrosoft Word XMLView/Open    Request a copy
ABSTRACT.pdfAbstract194.63 kBAdobe PDFView/Open
FULL.pdfFull IS2.73 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.